pandang ke timur

Hampir dua bulan terbengkalai blog aku ini. Berkepuk lapuk berhabuk terabai tanpa dijenguk. Dibelenggu oleh kesibukkan mencari rezeki siang dan malam sempat juga aku membeli beberapa rilisan yang bukanlah terkini tetapi cukup memuaskan sebagai koleksi aku sendiri.

Ok untuk kali ini aku mahu bercerita tentang rilisan ini. LANGSUYR-THE EASTERN CRUELTY yang diriliskan kembali oleh sebuah label tempatan iaitu Mamat Records kepada format piring hitam. Sangat menarik dengan segala-galanya telah diilustrasikan kembali dengan lebih cantik dan segar seakan-akan sebuah produksi terbaru dari mereka. Lihat sahaja covernya yang ditacap kembali serta inlay dibahagian dalam dan posternya yang menjadis seperti sebuah lukisan tangan. Berbaloi tersenyum lebar aku membelinya.

image

image

image

image

Melihat kepada piringnya pula amatlah menarik. Mungkin kerana ini yang pertama aku miliki berwarna oren. Metal tidak semesti asyik perlu berwarna hitam kan! Bunyi kualitinya juga baik seperti sediakala. Rasa-rasanya suda lengkap koleksi dari kaset ke Cd hinggalah ke.format piring hitam ini aku simpan. Pada aku LANGSUYR sebuah kumpulan yang sentiasa menghasilkan kejutan sejak dari dahulu lagi. Tidak kira dari perubahan arah halatuju hingga ke muzikal serta imej mereka. Siapa sangka mereka boleh masuk tv3 kan.

image

image

image

image

Ok lah, mahu diulas lebih lanjut pun aku rasa rilisan ini ramai sudah membicarakannya sejak dari era 90’an lagi. Oleh itu tunggu keluaran terbaru LANGSUYR(bantaigram) nanti mungkin aku akan mula ulaskan lebih lanjut. Untuk kali ini cukup aku tayangkan gambar-gambarnya sahaja. Sekian.

pandang ke timur

7 thoughts on “pandang ke timur

Leave a comment